danaisdana

Helvetes helgen

Publicerad 2010-06-14 11:08:58 i Allmänt,

Är äntligen över. Ville att detta skulle bli en bra helg men allt tycks vända imot oss. Ifredags åkte vi alla fall upp til Linköping för att fira Karolins student. Allt gick bra på vägen dit , vi lyssna på musik , sjöng , åt och vi hann till och med stanna vid gränna för att köpa massa polkagrisar och karameller.

När vi väl är inne i stan for vi runt som dårar i den lilla byn för att hitta Karolins skola. Tro du vi såg den även om vi åkte förbi den ungefär sex ggr. Vi stressade i bilen för vi ville inte missa utspringet tror du vi hann? Nej för vi fick vattenplaning och åker rakt in i röven på en jävla minibuss. Min första reaktion var att as garva för jag är alltid sån när olyckor väl uppstår. Alexandra började förstås gråta eftersom det var hon som körde och bilen är min fars. Vi satt i bilen i några minuter innan vi koppla vad som just hade hänt. Våran bil var ju helt förstörd men hennes buss klara ju sig alldeles utmärkt. Vi körde ialla fall där i från ganska snabbt ihopp om att vi skulle hinna se Karro springa ut. Men vi kom några minuter senare men vi fick ialla fall pussa och krama henne. Var på mottagningen men ingen av oss mådde bra. Alex var grön i ansiktet och ont i nacken. Jag och Mommo hade också jätte ont i nacken. Så alla föräldrar runt omkring tvinga oss i väg till sjukhuset i linköping.  Vi fick komma in nästan direkt. Läkaren satte på oss nackskydd och vi fick lägga oss på en brits helt blickstilla. Efter lite vilande och undersökningar och röntgen blev vi friskförklarade. Men klockan var så sent på kvällen så vi kunde ändå inte åka från den skit hålan. Somna ialla fall gott hemma hos Karro. Begav oss hem så tidigt som möjligt på morgonen. Efter tre och en halvtimma var vi så lättade att vi äntligen var i göteborg.

i Söndags jobba jag till 3. Sedan hämtade jag upp Mommo och Johanna för att äta middag. Det blev god fisk och Mommo åt en pasta. Åkte sedan in till stan , satte oss på vanlijs uteservering och prata ett bra tag. Himla mysig söndag :)


Ganska roligt hade vi på sjukhuset ändå. Kunde ju inte sluta skratta när jag såg dom här två



På väg hem från linköping


Mys på vanlij


Nattmys hemma hos mig med polka :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela