danaisdana

Paprika

Publicerad 2010-08-09 10:37:08 i Allmänt,

Varför ska jag bli straffad hela tiden !? Va gjorde jag i mitt tidigare liv egentligen. Måste vart en ond människa eftersom allt ont inträffar mig . Och som jag ser det har jag aldrig gjort någon/något ont i mina 20år som jag levet men ändå händer allt mig.

I lördags jobbade jag från 06:00 till 12:00. Innan jag åkte från jobbet fika jag med en jobbarkompis. Mitt öga börjde rycka typ som att en nerv ligger i klämm. Jag sa till min jobbarkompis att något dåligt kommer hända idag ( jag har en pappa som är skrockfull , och han säger när ögat rycker kommer något dåligt att hända). Efter en stund kom Alexandra förbi mitt jobb vi skulle åka iväg och fixa lite grejer. Vrål hungriga som vi var bestämde vi oss för att åka till paprika för att äta en baguette. 

När jag står och beställer hör jag att något åker i golvet bredvid mig. Det lät som krossat glas gick i sönder. Jag kolllar ner vid min fötter och ser att en stor jävla marmoskiva ligger på golvet i två bitar. Jag skulle flytta mig därifrån men känner hur i helvetes ont jag har i foten. Jag sätter mig ner och tar av mig skon. När jag  tar av mig strumpan ser jag en stor blå kula mitt på foten och att mina tår är snea. Och min reaktion var att börja asgarva som vanligt. Tjejerna som jobbade i restaurangen blev helt förstörda. Dom hämtade Is och la på min fot , vi fick till och med maten gratis. Dom hade även ringt chefén som kom några minuter senare. Han hjälpte mig att komma till bilen.

Vi fick åka till östra , men dom skicka mig senare till mölndals sjukhus där jag låg i ca8 tim. Hade ialla fall skit kul på sjukhuset. Mina två kusiner och Alexandra var med mig. Tror att hela sjukhuset hörde oss skratta som idioter. Groggy som jag var av all medicin, ramlade jag nästan av sängen så mycket jag skratta. Det kändes som jag var mitt i en komedi film och tiden gick snabbt tack vare dom :) Nu är jag ialla fall på jobbet igen orkar inte ligga hemma och tycka synd om mig själv och äta mig fet. Nej jag hoppar runt som en dåre här på jobbet med mina kryckor.

PUSSSSS









Kommentarer

Postat av: Hellan

Publicerad 2010-08-10 08:15:10

Stackarn ;(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela